„Microsoft“ iš pradžių norėjo „DirectStorage“ technologiją padaryti išskirtinę „Windows 11“ operacinei sistemai, bet persigalvojo. Kompanija praneša, kad „DirestStorage“ galės naudoti ir turintys „Windows 10“ 1909 ar naujesnę versiją.

„Micrososft DirectStorage“ turi stipriai pagerinti žaidimų užsikrovimą spartą sumažinant I/O užklausų kiekį iš procesoriaus duomenų kaupikliui. Dabartiniai duomenų perdavimo API nėra pritaikyti dideliam užklausų skaičiui. Būtent dėl to net turint greitą NVMe SSD kaupiklį beveik nematome pagerėjimo užkraunant žaidimą lyginant su įprastais SATA SSD. Su „DirectStorage“ vaizdo plokštė dar galės tiesiai pasiekti sistemos atmintį ir tai taip pat viską pagreitins. Ši fundamentali problema jau išspręsta su „Xbox Series X|S“ konsolėmis, o asmeniniai kompiuteriai irgi gaus tokį pagerinimą su „DirectStorage“.

Microsoft is committed to ensuring that when game developers adopt a new API, they can reach as many gamers as possible. As such, games built against the DirectStorage SDK will be compatible with Windows 10, version 1909 and up; the same as the DirectX 12 Agility SDK.

DirectStorage features can be broken down into:

  • The new DirectStorage API programming model that provides a DX12-style batched submission/completion calling pattern, relieving apps from the need to individually manage thousands of IO requests/completion notifications per second
  • GPU decompression providing super-fast asset decompression for load time and streaming scenarios (coming in a later preview)
  • Storage stack optimizations: On Windows 11, this consists of an upgraded OS storage stack that unlocks the full potential of DirectStorage, and on Windows 10, games will still benefit from the more efficient use of the legacy OS storage stack

This means that any game built on DirectStorage will benefit from the new programming model and GPU decompression technology on Windows 10, version 1909 and up. Additionally, because Windows 11 was built with DirectStorage in mind, games running on Windows 11 benefit further from new storage stack optimizations. The API runtime implementation and the GPU decompression technology is delivered via the DirectStorage SDK, and ships with your game. As a game developer, you need only implement DirectStorage once into your engine, and all the applicable benefits will be automatically applied and scaled appropriately for gamers.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *