Didžiulės kompanijos nori užgriebti dar daugiau rinkos ir neretai imasi nešvarių žaidimų. Visi žinome, kad „Intel“ jau buvo įkliuvę dėl tokios praktikos, tada kompanijai teko susimokėti baudą. Panašu, kad panašių veiksmų imasi ir „nVidia“ su savo „GeForce Partner Program“.

Kyle Bennett iš „HardOCP“ parašė labai intriguojantį straipsnį, kur pateikiama informacija apie „GeForce Partner Program“. Aiškėja, kad „nVidia“ su šia programa suvaržo partnerius rašytais ir nerašytais įsipareigojimais. Suprantama, kad „nVidia“ tokius kaltinimus apie nesąžiningą konkurencijos praktiką neigia. Pasak jų, tai tik pagalbinė programa, kurią galima palikti kada norima. Užmirštama užsiminti, kad tada nebebus prioriteto gaunant grafikos lustus.

Kyle Bennett pastarąsias tris savaites bendravo su įvairiais gamintojais. Nei vienas iš septynių nesutiko apie GPP („GeForce Partner Program“) kalbėti oficialiai, o tie kurie atsiskleidė, tai darė anonimiškai, nes bijojo prarasti savo darbo vietas. Kalbėję žmonės mano: 1.)  sutarties sąlygos galimai yra nelegalios. 2.) Tikėtina, kad GPP ženkliai sumažins pirkėjų pasirinkimo galimybę. 3.) Tai kliudys verslo santykiuose su kitomis kompanijomis (AMD ir „Intel“).

Tuo pačiu atskleidžiama, kad dalyvaujant GPP būtina tūrėti vien tik „GeForce“ prekių ženklą. Paprastai tariant, tiems gamintojams, kurie siūlo AMD ir „nVidia“ produkciją reikės arba sukurti specialų prekių ženklą išskirtinai „GeForce“ vaizdo plokštėms, arba iš esamo prekių ženklo pašalinti visus AMD produktus. Tokiu atveju jei „GeForce“ ir „Radeon“ vaizdo plokštės nebegalės dalintis tuo pačiu gamintojų prekių ženklu, įsivaizduokite, kaip sumažės pasiūla. Pavyzdžiui jei „Asus“ turės pasirinkti ką išlaikyti ROG prekių ženkle pasirinkimas aiškus, nes „nVidia“ produktai daug labiau perkami nei AMD. Tai liečia ne tik vaizdo plokštes, bet ir parduodamus kompiuterius.

„GeForce Partner Program“ gamintojams suteikia privalumus:

  • didelio masto inžinierių pagalba
  • ankstyvas įtraukimas į technologijas
  • išleidžiamų produktų partnerio statusas
  • žaidimų akcijos
  • pardavimo nuolaidų programos
  • socialinės žiniasklaidos ir spaudos pranešimų paramos
  • rinkodaros ataskaitos
  • marketingo plėtros fondai

Blogiau yra tai, kad nedalyvaujantiems programoje gali „sutrikti“ grafikos procesorių tiekimas, net nesant jų trūkumo, nes partneriai turės prioritetą. Iš tiesų yra sunku suprasti kam „nVidia“ reikia tokios neaiškios programos, kuri gali sudaryti daug problemų jai pačiai jei to imsis teisėsauga (laukiame EU žingsnio). Kompanija ir taip valdo apie 70 % diskrečios grafikos rinkos. Manoma, kad „nVidia“ galėjo išsigąsti AMD ir „Intel“ partnerystės. Nors daugeliui tai neatrodo reikšminga, bet grėsmė iš šio naujo aljanso yra reali ir panašu, kad „nVidia“ jau ankstyvoje stadijoje nori suvystyti savo konkurentus.  

Categories: Hardware / Geležis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *